MeMyselfAndMyBike

Alla inlägg under september 2017

Av memyselfandmybike - 10 september 2017 12:06

Det stämmer riktigt bra.

Av memyselfandmybike - 4 september 2017 22:57

Ja. Var ska jag börja?
Var och hämtade de sista grejerna hos exet.
För snart två veckor sen sa han till att nu får det vara nog. Du kan ta dina grejer och flytta hem till dig. Vi har varit särbos sen 2013 och det har funkat bra tills nu.

Jag tror så här att jag har haft allt för många bra grejer som har gått min väg. Jag tror ju på det att har det hänt flera bra grejer kommer det alltid en eller flera tråkig grejer.

Jag sa inte direkt till honom vad jag hade för planer. Han har visat svartsjuke tendenser innan också. Han sa till mig att jag undanhållit saker för när jag precis hade planerat det kvällen innan och sa det till honom på dagen efter. Och då hade jag undanhållt det för honom.

Jag har äntligen fått ett jobb som gör att jag får pengar över och då ville jag unna mig och åka på en kryssning med en kompis. Men vi hade inte bestämt när och om vi skulle åka. Allt berode på hur jag mådde. För jag hade åkt i väg på Dop för ett kusinbarn. Och det var en helgen efter jag kom i från dopet. På måndagens var jag trött men sen på onsdagen kände jag mig oki igen och då bestämde vi att vi skulle åka. Så när jag träffade honom dagen efter sa jag till honom. Jag pratade med henne jag skulle på kryssning med och då sa jag till honom: - Just det vi ska på kryssning på lördag. Efter som jag trodde att han skulle själv i väg på söndagen morgon, så gjorde det inte så mycket att jag åkte. Men han skulle inte åka förens på söndag lunch. Och så tyckte han att jag slösade massa pengar och undrade om jag verkligen kommer att orka det och att jag kommer bli sjuk om jag åkte.

Jag har inte känt mig så stark som jag kände mig då. Så visst skulle det kosta lite men jag hade betalt alla räkningar. Och kände då att jag ville unna mig lite skoj. För det kan man inte göra när man lever på soc. Som jag gjort till och från.

Men nu när jag var där och hämtade det sista så var han så jävla kall. Jag bröt ihop efter jag åkt därifrån. Var tvungen att stanna för att jag såg inget för tårarna rann och det var svårt att andas. Jag var så förvånad att han kunde vara så kall.

Nä nu får jag försöka bygga upp mig själv igen och ta nya tag. Ska försöka ta en dag i taget. Så blir det nog bra.

Har iallafall bokat en kryssning den 23/9. Så då får man se vad som händer. Innan dess ska jag klippa mig. Hoppas det kan vara en nystart för mig. Ska bara tänka på mig själv en bra tid framöver.

Kände att jag behövde få ur mig det här för att komma vidare.

Så nu kör vi...

Ovido - Quiz & Flashcards